fredag 20 februari 2009

Inspirerad

Jag vet nästan inte vad jag skall göra med mig själv. Jag är helt till mig just nu. Jag har sån inspiration. Inspiration för att träna och för att tävla. Alltså, denhär känslan har blivit väldigt påtaglig denna fredagskväll. Jag vet inte om det är vetskapen om morgondagens långpass, dagens lunchlöpning med min söta nyfunna kompis, morgonens joggingtur till jobbet, skumpan och snittarna som avnjöts vid arbetsdagens slut, besöket till Runners Store precis innan de stängde, eller om det ligger i den energi jag lastat in i form av soppa, bröd, glass och popcorn. Jag hoppas i alla fall att jag känner likadant i morgon när jag ger mig ut på långpasset.

Ivrig som jag varit hela kvällen, stötte jag på information gällande Vällingby Marathon i slutet av mars, alltså om en månad. Tänk om jag skulle göra min marathon debut två månader tidigare än jag hade tänkt?

4 kommentarer:

  1. Härligt. Håll kvar känslan. Och ja, den form som du verkar vara i nu, så tycker jag du skall satsa på ett maraton. Snacka om erfarenhet.

    SvaraRadera
  2. Andrej - ja jag får försöka hålla i den! Det jag ju inte vet är hur länge det tar att återhämta sig från ett marathon, och om det psykiskt kommer att kännas jobbigare eller lättare på Stockholms maran när jag vet vad som komma skall. Bäst att inte tänka, och bara köra kanske?

    SvaraRadera
  3. Åh, jag älskar den känslan. Man tänker på löpningen hela tiden och är superfokusera på träning när det gäller. Jag skulle också satsa på ett marathon eftersom du varit skadad så sent som i höstas. Det är ju alltid kul med Stockholm marathon. Min erfarenhet efter ett marathon är att man kan bli ganska så ledsen efteråt. Man har genomfört det man haft som mål och tappar lite insiration ett tag framöver. Å andra sidan så tror jag inte det skulle hända efter Vällingby Marathon eftersom du då har ett par månader på dig till stockholm marathon och vad jag förstår det som är väl det det stora målet? Som sagt, jag hade satsat på 30 maj, vilken fin tid du skulle kunna få då. Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Anna - kloka ord. Jag ska fundera vidare. Ifall jag testar Vällingby Marathon tänker jag köra ett lugnare tempo än det jag har som mål för Stockholms maran, men jag är rädd att det ska ge just känslan du beskriver. Kanske det vore bättre att lägga in ett lopp efter Stockholm M. istället, så att man liksom inte blir snuvad på konfekten inför "huvudmålet".

    SvaraRadera